MarketingStrategia Sukcesu

Marketing w klinice – czy naprawdę go potrzebujesz?

AutorNatalia FurdzikData dodania: 6 czerwca 2025

Z każdej strony bombardują Cię reklamy agencji marketingowych? Wciąż słyszysz o tym, że bez marketingu nie ma prowadzenia biznesu w XXI wieku? A skoro nie ma Cię w sieci, to tak naprawdę nie istniejesz dla klientów? Ile jest w tym wszystkim prawdy? Czy marketing naprawdę jest niezbędny do prowadzenia kliniki estetycznej? Poznaj odpowiedzi na te pytania i zobacz, czym w ogóle jest marketing.

Spis treści

Czym jest marketing?

 

Myśląc o marketingu, wiele osób traktuje to określenie jako synonim słowa ‘reklama’. Jednak ograniczenie znaczenia marketingu do działań reklamowych jest błędne. Owszem reklama jest istotną częścią działań marketingowych, ale tylko częścią. Co więc się kryje pod pojęciem marketingu?

 

Definicja słowa ‘marketing’ zacytowana wprost z encyklopedii PWN brzmi: “ekonomiczne działania zmierzające do określenia możliwości sprzedaży produktu, uwzględniające istniejące lub potencjalne potrzeby nabywców w krótkim lub długim okresie i związane z tym możliwości dystrybucji, reklamy, planowania produkcji, badań rynku.”

 

Sporo kaloryczności w jednym, prostym słowie. Marketing (z ang. “market” = “rynek”) obejmuje więc szereg działań związanych z:

 

  • określeniem zapotrzebowania na dany produkt lub usługę
  • określeniem korzyści i wartości, jakie produkt/usługa potencjalnie wnosi w życie klientów
  • skonfrontowaniem tych wartości i korzyści z rzeczywistymi problemami i potrzebami klientów
  • dostosowywaniem produktu/usługi do potrzeb klientów
  • tworzeniem i utrzymywaniem popytu na produkt/usługę m.in.: poprzez budowanie rozpoznawalności marki oraz trwałych relacji z klientem
  • promowaniem produkty/usługi

 

Jaki jest cel działań marketingowych w klinice?

 

Wszystkie te działania składające się na strategię marketingową, która jest częścią szerszej strategii sprzedaży, mają jeden nadrzędny i kompleksowy cel: przystosowanie kliniki do zmieniających się potrzeb rynku tak, aby prowadzenie działalności było rentowne.

 

Te wszystkie działania mają więc wesprzeć utrzymanie oraz rozwój działalności kliniki. Można więc powiedzieć, że promocja kliniki czy jej usług jest końcową fazą marketingu. Wynikiem szeroko zakrojonych działań strategicznych polegających na analizach rynku, potrzeb klientów, konkurencji, wartości samych usług oraz dostosowywania oferty i sposobu obsługi klienta do jego wymagań.

Czy marketing jest potrzebny w klinice medycyny estetycznej?

 

Zdecydowanie tak. Nawet jeżeli zdaje się, że większość klientów korzysta z usług z polecenia, a pozycja kliniki jest już mocno ugruntowana na rynku. Działania marketingowe mają przecież utrzymać tę pozycję, bez względu na okoliczności, które mogą zmieniać się niezwykle dynamicznie. Czy nie byłoby to bowiem nieprzyjemne, stracić pozycję lidera oraz część klientów na rzecz nowo otwartego gabinetu, który rzetelnie przygotował swój przekaz marketingowy i świetnie trafił w potrzeby Twoich klientów?

 

W kolejnych artykułach wyjaśnimy czym jest strategia marketingowa, pokażemy, jak ją stworzyć oraz jaką rolę w tej strategii ma budowanie wizerunku firmy. 

 

Źródła:

 

https://encyklopedia.pwn.pl/haslo/marketing;3937899.html

IMESO

Academy

W IMESO Academy dbamy o edukację naszych klientów. Oferujemy szkolenia produktowe, które pozwalają na lepsze poznanie naszych urządzeń medycznych oraz zdobycie specjalistycznej wiedzy. Nasze szkolenia podnoszą kwalifikacje, dzięki czemu nasi klienci mogą świadczyć usługi na najwyższym poziomie i rozwijać swoje umiejętności.

Dowiedz się więcej
IMESO

CARE

Projekt IMESO to o wiele więcej niż sama dystrybucja zaawansowanych urządzeń. To kompleksowa opieka i program wsparcia naszych partnerów. Oferujemy szeroki pakiet usług od obiektywnej analizy potrzeb sprzętowych, możliwość skorzystania z elastycznych metod finansowania, przez audyty firmowe, szkolenia produktowe, po wsparcie merytoryczne, terapeutyczne, serwisowe oraz marketingowe. Dodatkowo proponujemy skorzystanie z przygotowanych pakietów rozszerzonego wsparcia IMESO Care.

Dowiedz się więcej
IMESO

Serwis

Oferujemy kompleksowe wsparcie techniczne dla wszystkich dostarczanych przez nas urządzeń. Jesteśmy jedynym autoryzowanym serwisem urządzeń estetycznych marki Zimmer w Polsce. Zajmujemy się wykonywaniem corocznych przeglądów urządzeń medycznych, pozwalających na zachowanie bezpieczeństwa oraz najlepszej możliwej wydajności użytkowania. Świadczymy usługi napraw doraźnych oraz wsparcia projektowego przy inwestycjach związanych z instalacją komór kriogenicznych oraz tlenowych.

Dowiedz się więcej