Produkty Produkty Zaloguj się Zaloguj się
rozwiń

Joga twarzy – czy to naprawdę działa?

26/02/2018 | Medycyna Estetyczna
1

Joga twarzy, czy też inaczej face fitness albo gimnastyka twarzy, zyskuje coraz większą popularność. To po prostu zestaw ćwiczeń dla twarzy, które wystarczy wykonywać 10 minut dziennie, każdego dnia. Już po tygodniu można zauważyć pierwsze efekty. Joga twarzy jest stosowana profilaktycznie dla podtrzymania młodego wyglądu skóry, bez zmarszczek i obwiśnięć, w celu wyeliminowania powstałych na niej zmian albo jako wsparcie dla zabiegów medycyny estetycznej.


Jakie efekty dają regularne ćwiczenia?
Systematyczność jest konieczna, aby uzyskać pożądane efekty. Skórze należy codziennie poświęcać czas minimum 10 minut. Niektórzy specjaliści doradzają ćwiczenia nawet 30 minut dziennie. Joga twarzy ma pozytywny wpływ na właściwą pozycję tkanek, które z wiekiem opadają. Wzmacnia mięśnie, dzięki czemu skóra staje się jędrna i elastyczna. Opóźnia zmiany w owalu twarzy, modeluje ją oraz pomaga zachować odpowiednie proporcje. To także dobry sposób na poprawę krążenia, dotlenienie i odżywienie skóry. Oczywiście efekty nie będą tak spektakularne jak w przypadku wypełniaczy i zabiegów natury estetycznej. Face fitness może jednak wspomagać działanie zabiegów medycyny estetycznej. Najlepiej by stał się częścią domowej pielęgnacji twarzy. Wiele osób wykonuje ćwiczenia podczas nakładania kremu na twarz. Joga twarzy jest doskonałym sposobem na profilaktykę starzenia skóry. Wystarczy 10 minut dziennie, by dbać o jej piękny wygląd.

 

Zestaw ćwiczeń do jogi twarzy
Gimnastyka twarzy często składa się z kilku ćwiczeń, które mogą być wykonywane w dowolnej kolejności i najlepiej po kilka powtórzeń. Należą do nich:
- układanie ust w dzióbek lub też wykonywanie nimi mocnego całusa,
- szerokie otwieranie oczu,
- marszczenie twarzy jak podczas zdziwienia,
- podciąganie kącików ust do góry,
- szerokie uśmiechanie się, bez pokazywania zębów,
- układanie ust w kształt „rybki”.

 

To tylko przykładowe z nich. Aby określić dokładny zestaw ćwiczeń, który będzie dla pacjenta najlepszy można udać się również do specjalisty. Na rynku pracuje coraz więcej ekspertów, którzy zajmują się właśnie instruktażem jogi twarzy. Oceniają oni, które rejony twarzy potrzebują najbardziej ćwiczeń i jak można je wykonać. Zaleca się trenowanie mięśni twarzy przed lustrem, wówczas najlepiej możemy kontrolować wszystkie ćwiczenia. Ich poprawne i dokładne wykonanie jest bardzo ważne.

 

Coś dla ciała i coś dla ducha
Przed wykonaniem konkretnych ćwiczeń warto twarz rozluźnić. Pomoże w tym lekki masaż albo rozciąganie twarzy za pomocą kilku ćwiczeń np.: poruszania żuchwą w prawo i lewo czy patrzenie w dal kiedy oczy są zamknięte. Najlepiej wyrównać podczas tych ćwiczeń oddech i wyciszyć organizm. Joga twarzy, tak samo jak joga tradycyjna, polega na spokojnych, dokładnych ćwiczeniach, a także może być okazją do rozluźnienia i relaksu. Wpływa się nie tylko na wygląd twarzy, ale też na równowagę psychiczną. Takie 10 minut ćwiczeń może więc przynieść więcej korzyści niż się tego spodziewamy.

 

Jakich dokładnie efektów można się spodziewać?
Najlepiej do rozpoczęcia ćwiczeń motywują ich konkretne efekty. Joga twarzy jest skutecznym treningiem w przypadku:
- zmarszczek na czole, wokół oczu i wokół ust,
- bruzd nosowo-wargowych,
- opadających policzków,
- drugiego podbródka,
- worków i cieni pod oczami,
- opadających brwi i kącików ust,
- poszarzałej, bladej cery,
- utraty jędrności,
- napięcia i zmęczenia skóry.

 

W większości problemów ze skórą twarzy jej gimnastyka zdaje się być pomocna. Prawidłowo i regularnie wykonywana daje zadowalające rezultaty.

Komentarze

Ilona
08/10/2018
W niektorych wypadkach to moze zmienic ksztalt twarzy, wiec radze uwazac.

Ocena: 5

Ilość ocen: 1

Użykownik:
f Podziel się opinią Schowek